Darbu dalīšana un ātrāka paveikšana

Ja tev ir savs uzņēmums tad ikvienu darbu, ko tu veic tu vari vai nu darīt pats vai arī nodot kādam citam, lai viņš to izdara, bet ja tu izvēlies pirmo variantu, tad tas aizņems laiku no tavas jau tā saspringtās ikdienas darbiem, bet ja tu darbu nodosi kādam citam, tad tas var nebūt izdarīts, tā, kā tas ir pareizi, tāpēc parasti arī ir šāda dilemma. Visticamāk, ka ja tu būvē uzņēmumu tev būs jāiemācās daudzus darbus deļiģēt un nodot tos citiem cilvēkiem, jo pretējā gadījumā tu noteikti nebūsi spējīgs padarīt visu savās 24 stundās dienā, kas tev ir atvēlētas. Bet tas, kā pareizi veikt šo darbu dalīšanu jau ir pavisam cits jautājums. Viens veids ir tāds, ka sadalīt projektus un katram cilvēkam pamatā ir viens projekts, par kuru tad arī viņš ir atbildīgs un tad arī viņam ir jādara visi darbi, kas saistīti ar šo projektu. Otrs variants ir vienkārši izveidot sistēmu, kurā katram no tavas komandas ik pa laikam ir jāatskaitās ko viņš ir paveicis un kādi darbi vēl ir iekavējušies, lai tad arī varētu šos darbus iedot kādam citam vai arī ieplānot laiku, kad šos darbus paveikt. Šīs iemaņas, kā darbus deliģēt nāks tikai ar laiku un noteikti, ka tās nebūs pieejamas jau no paša sākuma, un tikai ar laiku un eksperimentiem tev izdosies atklāt, kā kurš cilvēks labāk izdara viņam uzticētos darbus un tad arī tādā veido tos viņam nodot.

Bet kā tad darīt ar saviem darbiem, kas tev ir jāveic, vai labāk tos izmētāt pa savu darba grafika vairākām dienām vai tomēr labāk ir pēc iespējas ātrāk darbus pabeigt, lai tad ar tiem ir miers un var ķerties klāt nākamajiem? Es no savas pieredzes varu teikt, ka paveicot vienu darbu ir daudz grūtāk pieķerties kādam citam, jo pretējā gadījumā pirmais vēl īsti nav pabeigts, bet ir jāķeras klāt jau nākamajam un tad ir ļoti grūti noteikt tavas prioritātes. Šī situācija kļūst vēl izteiktāka tad, kad iesākti ir vairāki desmiti projektu vai darbu bet neviens no tiem dažādu iemeslu dēļ nav pabeigts. Šajā situācijā var ātri apjukt un nezināt, kuru no šiem projektiem mēģināt pabeigt aizvien ātrāk.

Man personīgi visvieglāk ir darbus saplānot vienu pēc otra un pie viena ķerties tikai tad, kad visi pārējie jau ir izpildīti, jo tādā veidā var radīt lielāku gandarījuma sajūtu jo tu redzi, ka viens pēc otra darbi tiek pabeigti, nevis turpina karāties kaut kur gaisā iesākti.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *